βοΈ Dancing in the Sun
Een muzikale ontmoeting tussen broer en zus βοΈ Sommige stemmen worden met de jaren alleen maar mooier. Mijn zus Amke Kwakernaak - van der Heide is zo iemand. Een geboren natuurtalent. Ze bespeelde meerdere instrumenten, zong moeiteloos in het Frans, Duits, Engels en Italiaans van beroemde componisten: Schubert, Liszt, Mozart en trad regelmatig op voor publiek, radio en tijdens vele andere gelegenheden. Ik heb het geluk gehad van haar te mogen leren en geïnspireerd te worden door haar muzikale gevoel. Door de jaren heen hebben Amke en ik iets bijzonders gedaan: we namen onze woordloze zang op. Geen teksten, geen verhalen, alleen stemmen die gevoelens vertolken die soms dieper gaan dan woorden ooit kunnen uitdrukken. In Dancing in the Sun hoor je die bijzondere ontmoeting terug. Twee stemmen die samen zingen, neuriën, herinneren en dromen. Een muzikale reis vol warmte, nostalgie, liefde en levenslust. Amke is inmiddels 86 jaar, maar haar stem heeft nog altijd een kracht, schoonheid en gevoeligheid die rechtstreeks het hart raken. Juist daarom ben ik dankbaar dat we deze momenten door de jaren heen hebben vastgelegd. Luister mee naar Dancing in the Sun en laat je meevoeren door klanken zonder woorden, maar vol gevoel. π΅ Soms zegt een stem meer dan duizend woorden. βοΈ In Dancing in the Sun zingen we nog steeds samen. Veel luisterplezier! Jan & Amke β€οΈπΆβοΈ